Spettet 9

Hushållsel
Stockholms elnät ägs av Ellevio. Därför måste du teckna ett elnätsavtal med dem för att få tillgång till nätet.
Du bör teckna elnätsavtalet senast fem dagar innan du får tillträde till lägenheten. Du kan använda Flytthjälpen med hjälp av BankID. Har du inget BankID kan du kontakta Ellevios kundservice på tel: 0771-53 53 00.
Därefter väljer du elleverantör. Jämför elavtal med hjälp av Elpriskollen. Om du inte gör ett aktivt val av elleverantör kommer du att anvisas till GodEl.
Tänk på att du behöver ditt anläggnings-id när du kontaktar en elleverantör.
Porttelefon
Meddela vilket nummer som porttelefonen ska ringa upp er på. För att låsa upp dörren används knapp5 på telefonen.
Namnskylt
Vi ändrar namnet på namntavlan i porten och på lägenhetsdörren.
Förråd
Till lägenheten hör ett källarförråd, vars nummer framgår av hyreskontraktet.
Kabel-TV/Bredband
Fastigheten är ansluten till Tele2. Kundservice, tel: 90 222. För att se kanaler som ingår i grundutbudet på din adress kan du söka här: https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/grundutbud.
Bredband via fiber
Fastigheten är ansluten till GlobalConnects (fd IP-Only) fibernät. Det är enkelt att komma i gång. På https://privat.globalconnect.se/privat/tjanster/  finns hela utbudet med möjlighet att jämföra priser och beställa tjänster. Du kan även jämföra bredband på https://www.bredbandsval.se/.
Tvättstuga
Tvättstugan är belägen i källaren och öppnas med passerbricka. Bokning av tid görs på skärmen i entrén. Använd den orangea brickan.
Barnvagnsrum
På bottenvåningen finns det ett barnvagnsrum, som öppnas med portnyckeln.
Cyklar
På gården finns det cykelställ med tak där det går bra att ställa cyklar.
Hushållssopor
Hushållssopor kastas, förpackade i väl knutna påsar, i sopnedkastet som finns på varje våningsplan.
Grovsopor
Fastigheten har inget utrymme för grovsopor.
Återvinningsstation
Borgargatan 5.